Software Deployment je proces vzdálené instalace softwaru na více nebo všech počítačích v síti současně z centrálního umístění. Software Deployment zahrnuje následující činnosti:

  • Vytváření a údržba aktuálních a připravených softwarových balíčků
  • Konfigurace cílových počítačů před instalací nebo odinstalaci balíčku
  • Instalace nebo odinstalování softwaru v cílových počítačích
  • Konfigurace cílových počítačů po instalaci nebo odinstalaci
  • Upgradování stávajícího softwaru

Všechny výše uvedené činnosti lze provádět ručně nebo prostřednictvím automatizovaného řešení. To, že to uděláte ručně, může být v pořádku, pokud máte v síti třeba 15 počítačů. Při větší síti je pak správa software pracná a nákladově neefektivní a náchylná k chybám. I poté, co na něm pracuje více techniků, nelze zaručit, že všechny koncové body mají nainstalován a nakonfigurován nejnovější software. Proto potřebujete centralizované řešení pro všechny vaše potřeby nasazení softwaru.

Desktop Central umožňuje distribuovat softwarové balíčky do všech počítačů ve vaší síti napříč Windows, Mac a Linux z centrální konzole bez zásahu uživatele.Desktop Central přichází s sadou funkcí, která má následující pokročilé možnosti, které nabízejí větší flexibilitu a kontrolu nad procesem nasazení softwaru:

Předdefinované šablony aplikací

Desktop Central má více než 4 500 předdefinovaných šablon aplikací, včetně přepínačů instalace / odinstalace, které lze okamžitě použít k vytváření balíčků. To šetří čas a proces je rychlejší a přesnější.

Samoobslužný portál

Jedním z nejčastějších úkolů IT administrátora je nasazení požadovaných aplikací uživatelům. Tyto úkony obvykle zabírají spoustu času a prostředků na vyřešení. Pomocí samoobslužného portálu Desktop Central můžete uživatelům umožnit instalaci aplikací samostatně. Vše, co musíte udělat, je publikovat nejčastěji požadované aplikace na samoobslužný portál

Činnosti před a po nasazení

Jedním z hlavních důvodů selhání nasazení softwaru je to, že cílové počítače nesplňují předpoklady. Může trvat hodně času, než zjistíte přesný problém a podle toho jej vyřešíte. Aktivity před nasazením aplikace Desktop Central vám umožňují před instalací provést kontrolu stavu a použít konfigurace, aby se zajistilo, že cílové počítače splňují všechny požadavky a nastaví všechny konfigurace.

Proces nasazení softwaru není dokončen ani po instalaci softwaru. Musíte zajistit, aby aplikace byla přístupná uživateli, všechny předchozí verze byly odinstalovány, byly nastaveny zkratky a byly použity všechny konfigurace specifické pro aplikaci. Aktivity po nasazení aplikace Desktop Central vám umožňují použít následné konfigurace, spouštět vlastní skripty, měnit nastavení registru, vytvářet zkratky, vytvářet / přidávat cestu a mnoho dalšího po instalaci.

Software Repository

Všechny softwarové balíčky vytvořené pomocí Desktop Central jsou uloženy v centrálním softwarovém úložišti. Po uložení mohou být tyto balíčky opakovaně použity opakovaně. V Desktop Central jsou k dispozici dva typy softwarových úložišť: úložiště síťových sdílení a úložiště HTTP. Síťový sdílený úložiště se používá při nasazení softwarových balíčků agentům LAN a úložiště HTTP je vyžadováno pro nasazení softwarových balíčků agentům WAN.

Naplánujte nasazení

Stahování softwarových balíčků a spouštění spustitelných souborů zabírá mnoho prostředků procesoru, což může vést ke snížení výkonu při nasazení a tím ke ztrátě produktivity zaměstnanců. Abyste tomu zabránili, můžete nasadit softwarové balíčky ve vhodném časovém intervalu nakonfigurováním zásady nasazení. To vám umožní instalovat aplikace v požadovaný den / datum / čas v rámci přednastaveného časového okna. Plánování nasazení softwaru mimo pracovní dobu pomáhá přinést požadované výsledky z hlediska nákladů i výkonu ve vašem prostředí.

Desktop Central umožňuje zkopírovat potřebné instalace do klientských počítačů před instalací nebo odinstalací aplikací. To lze nakonfigurovat při nastavování zásady nasazení. Je volitelný, a pokud je vybrána, urychlí proces instalace / odinstalování.