Správa IT aktiv se týká souboru obchodních praktik, které se podílejí na identifikaci, objevování, obstarávání, správě, sledování a likvidaci IT aktiv. To znamená mít centralizovaný pohled na veškerá aktiva přítomná v síti spolu s podrobnostmi o softwaru a hardwaru. Důkladný proces správy aktiv vám umožní provádět strategická rozhodnutí o pořízení nových aktiv, která budou zajištěna daty, což povede ke snížení zbytečných nákladů.

Pojem „aktivum IT“ označuje hardware, software a digitální aktiva, která jsou zakoupena, vytvořena, spravována a používána podnikem IT. Hardwarová aktiva zahrnují zařízení, jako jsou notebooky, stolní počítače, klávesnice, tiskárny atd. Softwarová aktiva zahrnují všechny softwarové aplikace / spustitelné soubory, které jsou nainstalovány na zařízeních v organizaci. Digitální aktiva zahrnují dokumenty, obrázky, videa nebo obecně data v jakékoli formě, která byla zaplacena, vyrobena nebo spravována podnikem.

Podniky nyní mohou mít ve svých sítích kdekoli mezi 1 000 až 100 000 a více zařízení a je samozřejmé, že ke sledování a správě těchto prostředků je zapotřebí centralizovaný a automatizovaný software pro správu IT prostředků. Správa IT prostředků vám to nejen umožňuje, ale také vám poskytuje viditelnost a postřehy potřebné ke strategizaci a přijímání informovaných rozhodnutí o nákupu IT aktiv při současném snižování rizika nákladově nejefektivnějším možným způsobem.

Pomocí Desktop Central můžete bezproblémově spravovat hardwarové i softwarové prostředky z jedné konzole. Pomocí mobilní aplikace Desktop Central můžete spravovat aktiva ve své síti kdekoli a kdykoli z mobilního telefonu. Zde je kompletní seznam funkcí, které nabízí Desktop Central pro komplexní správu IT prostředků:

Periodická kontrola majetku

V dnešním rychle se měnícím světě jsou zařízení vyměňována nebo upgradována v mžiku oka, a to alarmující frekvencí. Úkolem správce IT je sledovat všechny tyto změny / doplňky a zajistit, aby k vaší síti byla připojena pouze autorizovaná zařízení. Aplikace Desktop Central prohledává vaši síť pravidelně, aby načítala podrobnosti o inventáři softwaru a hardwaru a detekovala jakékoli změny v síti. Skenování prostředků můžete provádět v Desktop Central následujícími způsoby:

  • Kontrola aktiv na vyžádání -Prohledávání aktiv můžete zahájit kdykoli, kdekoli a jakmile je dokončeno, bude do konfigurovaného ID pošty odeslána podrobná zpráva.
  • Plánované prověřování majetku - Prohledávání aktiv lze naplánovat tak, aby proběhlo v konfigurovatelném čase a frekvenci a bude zahájeno automaticky podle zadaných podrobností. Zpráva bude odeslána na ID e-mailu uvedené v konfiguraci.

Správa hardwarové záruky

Sledování záruky na hardware vám může pomoci ušetřit zbytečné náklady na údržbu. Desktop Central automaticky zjišťuje podrobnosti o záruce pro zařízení Dell, Lenovo, Toshiba a HP a má předkonfigurované sestavy pro počítače s došlou zárukou a počítače, na které již platnost záruky vypršela.

Inventarizace software v reálném čase

Můžete nastavit oznámení v reálném čase, kdykoli je nainstalován nový software, přidána / odebrána hardwarová komponenta, software podléhá licenci nebo je používán po skončení platnosti licence, je nainstalován / odinstalován komerční software, místo na disku v počítači klesne pod zadané procento a více pouze několika kliknutími.

Geo fencing

Geo-Fencing, jak název napovídá, umožňuje správcům IT omezit používání podnikových zařízení na určité regiony, jako jsou kancelářské prostory atd. To se provádí vytvořením virtuálních plotů nazývaných geoplot, založených na geografické oblasti skutečného světa. Geo-oplocení lze ideálně použít v podnicích s přísnými standardy dodržování předpisů, které vyžadují, aby podniková zařízení obsahující citlivá data zůstala neustále v prostorách organizace. Desktop Central umožňuje definovat zásady zabezpečení založené na virtuálním obvodu vytvořeném jako geofence, což zajišťuje, že nedochází k neoprávněnému přístupu k podnikovým datům.

Měření softwaru

Sledováním používání komerčního softwaru a zajištěním efektivního využívání licencí můžete snížit významné výdaje. S aplikací Desktop Central můžete prohlížet podrobné zprávy a určit, zda použití softwaru odůvodňuje náklady, což vám pomůže přijímat informovaná rozhodnutí o nákupu.

Správa softwarových licencí

Zajištění toho, že jste vždy v souladu s licencemi, vám může pomoci vyhnout se velkým pokutám za nedodržení předpisů během softwarového auditu. Desktop Central usnadňuje tento proces tím, že automaticky detekuje stav dodržování předpisů. Pokud se zjistí, že software podléhá licenci, můžete pomocí mobilní aplikace Desktop Central přidat další licence nebo odinstalovat software z požadovaného počtu počítačů.

Inventář softwaru a hardwaru

Zůstaňte v obraze a budete informováni o aktivech přítomných ve vaší síti. Díky tomu můžete činit rozhodnutí o pořízení nových aktiv, která jsou podložena daty, což povede ke snížení zbytečných nákladů. Desktop Central nabízí podrobné zprávy o softwarovém i hardwarovém majetku spolu se všemi relevantními metrikami a tyto informace jsou snadno dostupné z vašeho mobilního telefonu pomocí mobilní aplikace Desktop Central.

Integrace se softwarem technické podpory

Desktop Central se integruje s několika nástroji ITSM, což umožňuje hladké zpracování ticketů:

  • ServiceDesk Plus
  • Jira
  • Zendesk
  • Spiceworks
  • ServiceNow

Správa bezpečnostních certifikátů

Desktop Central usnadňuje správu bezpečnostních certifikátů v celé síti. Tyto certifikáty můžete snadno přidávat, ukládat a distribuovat. Můžete si také prohlédnout sestavy v počítačích s certifikáty / bez certifikátů, počítače s certifikáty, jejichž platnost vypršela, certifikáty, jejichž platnost vyprší a mnoho dalšího. Tyto přehledy vám poskytnou informace a umožní vám podniknout aktivní bezpečnostní opatření, aby se zabránilo útokům vaší sítě.

Skenování souborů

Získejte přehled o typu souborů přítomných ve vaší síti nastavením pravidel a naplánováním prověřování. Můžete nastavit pravidla pro skenování souborů (audio, video, dokumenty atd.) A určit, kolik místa tyto soubory zabírají. V případě potřeby můžete uživatele upozornit na odstranění nepotřebných souborů v počítačích s nedostatkem volného místa na disku.

Zakázat softwarové a blokové spustitelné soubory

Jako správce systému musíte zajistit, aby na žádném počítači nebyl nainstalován žádný zakázaný software. Pomocí aplikace Desktop Central můžete zakázat software a přidat zásady automatického odinstalace během několika kliknutí. Máte také možnost informovat uživatele a požádat ho, aby software sám odinstaloval. V některých případech nemusí být škodlivý software nainstalován v počítači a lze jej spustit z externí jednotky. Chcete-li zabránit použití takových aplikací, můžete tyto spustitelné soubory zablokovat. To zabrání spuštění aplikace, což zase zabrání útokům / narušení dat.

Kontejnerizace

V prostředích BYOD umožňuje kontejnerizace spravovat pouze firemní data a zároveň mít nulovou kontrolu nad osobními údaji. To je možné díky vytvoření logického kontejneru, který izoluje podniková data a osobní data, a to i přes existenci ve stejném zařízení. Můžete také nakonfigurovat zásady, které zajistí bezpečný přístup k podnikovým datům nebo zajistí, aby zařízení dodržovala určité standardy zabezpečení organizace.