Software pro vzdálenou plochu je nástroj, který využívá virtuální síťový správu (VNC), která umožňuje jednomu počítači vzdáleně přistupovat a ovládat jiný počítač prostřednictvím připojení k internetu / síti.

Software Vzdálená plocha používá model klient-server pro vzdálené připojení k počítači a jeho ovládání:

  • Server: Server je vzdálené zařízení, které je ovládáno.
  • Klient: Klient je místní zařízení používané k ovládání serveru.

Uživatelské rozhraní serveru se zobrazuje na klientském monitoru, což umožňuje klientovi ovládat server pomocí vstupů z klávesnice a myši. Tyto vstupy jsou prováděny v prostředí serveru a uživatelské rozhraní je odpovídajícím způsobem aktualizováno na displeji klienta.

Software vzdálené plochy je nástroj, který umožňuje bezproblémové používání funkce vzdálené plochy. Používá se hlavně pro následující účely:

  • Odstraňování problémů: Správci IT jsou v provozu nepřetržitě a nástroj pro vzdálený přístup jim pomáhá šetřit čas a úsilí tím, že jim umožňuje vyřešit problémy vzdáleně během několika minut.
  • Help Desk: Odpovědnost techniků technické podpory je řešit všechny problémy, s nimiž se zákazníci mohou při používání svých produktů setkat, a to častěji než bez dálkového ovládání zařízení jejich zákazníků.
  • Práce z domova: Lidé, kteří pracují z domova, se často potřebují vzdáleně připojit a používat své firemní zařízení pro různé účely.
  • Osobní použití: Když jste na cestách, můžete vzdáleně přistupovat k počítači doma, abyste mohli rychle přistupovat k souborům / osobním dokumentům.

Desktop Central je schopný nástroj pro vzdálený přístup. Desktop Central je jednotné řešení správy koncových bodů, které vám poskytuje přístup k celé řadě funkcí vzdáleného přístupu:

  • Podpora více monitorů: Vzdálený stroj může mít více než jeden aktivní monitor. Po navázání vzdáleného připojení se zobrazí všechny aktivní monitory.
  • Přenos souborů: Soubory lze přenášet dynamicky během vzdálené relace, čímž se stává produktivním. Závislé soubory lze při odstraňování problémů přidávat nebo odebírat.
  • Integrovaný chat: Získávejte data od koncového uživatele v reálném čase při odstraňování problémů a získejte odpovědi na dotazy okamžitě.
  • Zčernit obrazovku koncových uživatelů a zakázat jejich vstupy: K vyřešení problémů mnohem rychlejším tempem může být úplná kontrola nad počítačem nezbytná bez zásahu uživatele.
  • Zaznamenat vzdálené relace: Zaznamenané vzdálené relace lze použít pro účely vzdělávání a auditu. Pokud máte ve vaší organizaci nové rekruty, mohou jim být tyto zaznamenané relace předány k jejich zaškolení.
  • Zabezpečení soukromí koncových uživatelů: Je-li shoda s HIPAA nebo PCI skutečným problémem, vždy se před získáním vzdáleného připojení doporučuje získat povolení uživatele. Tuto možnost získat povolení lze učinit trvalým pomocí Desktop Central.
  • Spolupráce: V případě, že je při řešení problémů vyžadována pomoc, můžete se obrátit na lidi s odbornými znalostmi tím, že s nimi během relace spolupracujete.
  • Odstraňování problémů z mobilního zařízení: Zahájení vzdálených relací a odstraňování problémů počítačů odkudkoli a kdykoli pomocí mobilních zařízení.